top of page
Hovebilde Aprilia.jpg
APRILIA_LOGO.png

2024 modeller

RS 660 / RS660SE / Extrema

Dette er italiensk linjeføring på sitt beste! I utviklingen av den nye 660-motoren som står i RS 660 og dens modellbrødre, har Aprilia på mange måter tatt utgangspunkt i fremre halvpart av RSV4 1100-motoren. Motoren skal ha gode pusteegenskaper og være en bærende del av aluminiumsrammen, og tørrvekten er ikke mer enn 168,7 kg. En seksakset IMU styrer elektronikkpakken som inneholder antispinn, krengningssensitiv ABS, fem kjøremoduser, kvikkskifter, wheelie-kontroll og motorbrems. Faktisk er cruisekontroll også med som standard. Komponentnivået ellers er gjennomgående høyt, med blant annet bremsekalipere fra Brembo og støtdemper fra Kayaba. Kan leveres som A2. 

RS 660.png

RS 660

Tuono er italiensk og betyr «torden». Tuono 660 hører hjemme i nakensegmentet, men fremstår på mange måter som en hybrid med en minimalistisk kåpeseksjon som gir sykkelen et litt større bruksområde. Tuono 660 har nydelig styregeometri og en oppreist kjørestilling som sammen gir svært høy «fun factor». Aprilia er raske til å ta i bruk ny og effektiv teknologi, og det bidrar til både sikkerhet og kjøreglede. Her snakker vi om blant annet fem kjøremodus, hvorav to er for banekjøring. Factory-utgavene har fem ekstra HK og veier et par kilo mindre.

Tuono 660.png

Tuono 660 / Factory

Tuono 660

Tuareg 660 / Dakar

Aprilia har kastet seg inn i adventure-konkurransen i mellomklassen. Fronten er kanskje det mest spesielle, med en frekk LED-lykt som gir særpreg. 18 liters tank betyr en rekkevidde på opp mot 400 km. Tuareg 660 har mye elektronikk. Vi snakker tre forhåndsinnstilte kjøremodus (Off-Road, Urban og Explore), og en som kan defineres selv. Antispinn kan justeres etter førerens ønske, selv mens du kjører. ABS kan deaktiveres helt eller bare på bakre hjul. Sykkelen har cruisekontroll og en 5” TFT-skjerm. Vekten er på 204 kg fulltanket. Kayaba-forgaffelen er fullt justerbar med hele 240 mm vandringsvei. 21” hjul foran og 18” bak. Kan leveres med kvikkskifter. Denne kommer også i en Dakar utgave.

Tuareg 660

Tuareg 660Dakar_edited.png

Tuareg 660 Dakar

Klar ferdig gå! A2-nyheten RS 457 kombinerer det anerkjente RS-kornet og en 46 HK-twinsylinder i en perfekt blanding av kraft og letthet. Resultatet er ren kjøreglede på en drømmesykkel som tar førerens ferdigheter til et annet nivå, enten det er på veien eller på banen. Sykkelen har et så unikt design at den virker håndtegnet. Frontlykten i LED har den karakteristiske lysstilen til den siste Aprilia-generasjonen, komplett med integrerte blinklys. Instrumenteringen bruker et effektivt 5-tommers TFT-fargeinstrument mens styrekontrollene er bakgrunnsbelyst. Vekt og kraft har aldri hatt et bedre forhold. Med enkle ord: det beste kraft-til-vekt-forholdet i A2-segmentet.

NYHET! RS 457

RS 457

RS 125

RS 125 har utseende og teknikk som ikke står tilbake for de sportslige toppmodellene. Med kraftig alu-ramme, grov oppned-gaffel og brede dekk, er den klar for heftige fighter på den svingete landeveien. RS har kjøreegenskaper og fysikk som virkelig gir fornemmelsen av å kjøre en stor sykkel. Motoren er villig og liker turtall. Leveres også i GP Replica-utførelse.

RS 125

TUONO 125

Tuono 125 er drømmesykkelen for mange og kan være ditt første steg mot hypernaked-spenning. Først og fremst er det måten Aprilia har valgt å overføre DNAet fra den større Tuono-familien til den lettvektsklassen. Den kombinerer kjørekomfort med et design som skriker hastighet og ytelse. Det er noe med Tuono 125 som fanger essensen av motorsykkelkjøring, uttaler en Aprilla-representant. Den lille, men hissige motoren er perfekt for nybegynnere eller for de som har lyst på Tuono-opplevelsen uten å trenge høyt sylindervolum. Med Tuono 125 tilbyr Aprilia en motorsykkel som appellererer til en ny generasjon førere, og samtidig verdsettes av erfarne syklister.

Tuono 125

SX 125

Her får du en luftig og råtøff supermotard som står seg i enhver forsamling. Med brede asfaltdekk, grov alu-ramme og motor som virkelig har draget, holder SX følge med hele gjengen. I svingene byr den på topp kjøreegenskaper. Du sitter oppreist og avslappet, med følelsen av å ha millimeterkontakt med asfalten. Kommer også i RX-utgave med grove knastedekk og 25 mm høyere sete. SX har 17-toms hjul foran og bak, mens RX har 21” foran og 18” bak.

SX 125

RX 125.jpeg

RX 125

Her får du en luftig og råtøff supermotard som står seg i enhver forsamling. Med brede asfaltdekk, grov alu-ramme og motor som virkelig har draget, holder SX følge med hele gjengen. I svingene byr den på topp kjøreegenskaper. Du sitter oppreist og avslappet, med følelsen av å ha millimeterkontakt med asfalten. Kommer også i RX-utgave med grove knastedekk og 25 mm høyere sete. SX har 17-toms hjul foran og bak, mens RX har 21” foran og 18” bak.

RX 125

SXR 50.jpg

SXR 50

Bare du kjører Aprilia SXR 50 noen få minutter vil du oppdage dens utrolige komfortnivåer. Dette er resultatet av omarbeidet ergonomi, ny fotstøtte, stor sal med 20 liters oppbevaringsplass under, perfekt for å lagre hjelm, veske og andre småting. Lagringsrommet er utstyrt med et kupélys. Dette er ingen vanlig scooter, men den nye grensen for småsylindrede urbane scootere. SXR 50 drives av en firetakts i-GET-motor som leverer enestående ytelse for sin kategori, med lavere utslipp og et effektivt drivstofforbruk på 40 km/liter.

SXR 50

SR GT 125

Dette er italiensk linjeføring på sitt beste! I utviklingen av den nye 660-motoren som står i RS 660 og dens modellbrødre, har Aprilia på mange måter tatt utgangspunkt i fremre halvpart av RSV4 1100-motoren. Motoren skal ha gode pusteegenskaper og være en bærende del av aluminiumsrammen, og tørrvekten er ikke mer enn 168,7 kg. En seksakset IMU styrer elektronikkpakken som inneholder antispinn, krengningssensitiv ABS, fem kjøremoduser, kvikkskifter, wheelie-kontroll og motorbrems. Faktisk er cruisekontroll også med som standard. Komponentnivået ellers er gjennomgående høyt, med blant annet bremsekalipere fra Brembo og støtdemper fra Kayaba. Kan leveres som A2. 

SR GT 125.png

SR GT Sport 125

RSV4 1100 / Factory

Her snakker vi ekstreme saker. V4-en på 1099 cc yter 217 hk og 125 Nm og veier 202 kg ferdig tanket. Aprilia er alltid tidlig ute med bruk av ny teknologi, og det bidrar til at det blir ekstra morsomt å kjøre RSV4. Når lydbildet i tillegg er så maskulint som det er her, ja da er det rett og slett bare en fryd å seile rundt på denne image-pumpa som får alle andre merker til å virke sedate og kjedelige! Aprilia RSV4 er et begrep i racingmiljøet og blant tøffingene i gata. Denne sykkelen kjøres av førere som er glad i italienske kjøreegenskaper, brutale effektkurver og komponenter fra øverste hylle. Om RSV 4 1100 er ekstrem er Factory-utgavene enda vassere. Disse modellene er fullstappet med alt det mest kjøreforbedrende utstyr man kan oppdrive.

RSV4

TUONO V4 / Factory

Dette er i realiteten en superbike som brøler nådeløst hver gang du går på gassen. En av gatas verste ramper har et motorvolum på 1077 cc, 173 hk og 121 Nm. Den har en styregeometri og et ergonomisk førermiljø som slår alt. Klassens bredeste og herligste styre bidrar til at Tuono får høy fun-factor. Kvikkskifteren og blipperen fungerer sømløst hos Aprilia, og du må virkelig bruke hodet for ikke å utsette førerkortet ditt for stor risiko. Factory-utgavene er spekket med superkomponenter og serverer føreren alt som forventetes av et slikt mesterstykke.

TUONO V4

bottom of page